Comunicate de presa

58.500 de cereri primite la Serviciul de evidenta a persoanelor în primele 10 luni


Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi deserveşte 5
90.000 de locuitori din municipiul Iaşi dar şi din 26 de comune arondate.


În primele
10 luni, la Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi am înregistrat un număr de 58.500 de cereri pentru eliberarea unui act de identitate sau a unei vize de reşedinţă.


Din cele 58.500 de cereri înregistrate 47.701 au fost pentru cărţi de identitate, 1.792 pentru cărţi de identitate provizorii şi 9.007 pentru viza de reşedinţă(din care 4.779 au fost preluate de la studenți și elevi cazați în cămine). În perioada similară a anului 2020 au fost primite 48.089 de cereri iar în 2019 -  59.081. De remarcat ar fi creșterea cu 30% a numărului actelor de identitate eliberate pe bază de procură. Principalele motive în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate au fost: expirarea termenului de valabilitate, schimbarea domiciliului, împlinirea vârstei de 14 ani şi pierdere.  

Reamintim cetățenilor că a
ctele de identitate care au expirat începând cu data de 01.03.2020 îşi menţin valabilitatea pe teritoriul României pe toată perioada stării de alertă,  precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări (conform art. 4 alin (5) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID 19).


Pentru a reduce timpul alocat fiecărei persoane taxele pot fi achitate prin sms sau online pe ghiseul.ro iar stadiul soluționării cererii poate fi verificat direct pe site în baza numărului de înregistrare primit la depunerea dosarului.” - Marius Bodoga


1358 de acte de identitate au fost eliberate pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care au obţinut actul de identitate fără a mai fi prezenţi personal ci prin împuternicit pe bază de procură specială, cu 30% mai multe faţă perioada similară a anului 2020 sau 2019

Accesul pentru depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate se face DOAR pe bază de programare - nu se mai eliberează bonuri de ordine.

Modalitățile de programare sunt următoarele:

 

1.ONLINE pe siteul www.dlep-iasi.ro în fiecare vineri, de la ora 11:00 sunt afișate intervalele disponibile în săptămâna următoare. 

 

2.TELEFONIC la nr. 0747.227.968 (între 08:45-09:30). Programările sunt valabile DOAR PENTRU ZIUA ÎN CURS  și se fac în limita intervalelor disponibile. 

 

3. PENTRU SOLUȚIONAREA UNOR CAZURI DEOSEBITE (motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate/în alt stat, susținerea unor concursuri, operațiuni notariale/bancare, alte motive justificate) se poate face PROGRAMARE LA NUMĂRUL DE TELEFON 0735.531.609 (zilnic între 10:00 – 13:00) iar cererea se depune la Direcția județeană de evidență a persoanelor (Șos. Bucium, nr. 80).  

Serviciul de Stare Civilă

Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;

Contact:

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu

Contact: