DLEP_IS Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Iaşi

Comunicate de presa

8.788 de cereri procesate la Evidența Persoanelor de la ridicarea stării de urgență#1

8.788 de cereri procesate la Evidența Persoanelor de la ridicarea stării de urgență


De la reluarea fără restricții a activității (18.05.2020) la Serviciul de evidență a persoanelor am procesat 8.788 cereri din care 7.888 pentru un nou act de identitate, 228 pentru cărți de identitate provizorii și 672 pentru stabilirea reședinței.


Din total, 1.023 de cereri au fost preluate direct în comunele arondate prin intermediul stației mobile.

Principalele motive pentru care a fost solicitat un nou act de identitate au fost expirarea termenului de valabilitate (4.789), schimbarea domiciliului, împlinirea vârstei de 14 ani sau pierdere.


"În vederea respectării măsurilor prevenire a îmbolnăvirii cu Sars CoV-2, depunerea cererilor la Serviciul de evidență a persoanelor se poate face doar pe bază de programare on-line direct pe site-ul www.dlep-iasi.ro sau telefonic la nr. 0747.227.968, între orele 08:30-10:30, doar pentru ziua în curs. Nu se mai eliberează bonuri de ordine. Săptâmânal punem la dispoziția cetățenilor 2.101 intervale pentru programări la cele 7 birouri disponibile. În această perioadă am înregistrat și o creștere cu 500% a plăților electronice prin cele 2 metode alternative, SMS și on-line pe platforma ghiseul.ro.

Recomandăm cetățenilor să citească informațiile afișate pe site, să listeze cererea față-verso și să prezinte documentele în original și fotocopie. Accesul în incintă se face doar cu 10 minute înainte de ora programată. 

Termenul de eliberare este de maxim 10 zile lucrătoare, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare, iar audiențele se desfășoară prin e-mail la adresa
 evp@dlep-iasi.ro." - Marius Bodoga (director executiv DLEP Iași)

Eliberarea actelor de identitate se face fără programare prealabilă.

Programul de lucru cu publicul (primiri/eliberări/casierie) este Luni, Marți, Miercuri 08.30-16.00, Joi 08.30-12.30 / 14.30-18.30, Vineri 08.30-13.30, zilnic fiind alocate și pauze de dezinfecție.

Reamintim că actele de identitate care au expirat în perioada 01.03-14.05.2020 rămân valabilepe teritoriul României, încă 90 de zile, până pe data de 12.08.2020 iar cele care expiră pe perioada stării de ALERTĂ rămân valabile, pe teritoriul Românieipe durata stării de alertă și încă 90 de zile de la încetarea acestei stări.


Serviciul de Stare Civilă

Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;

Contact:

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu

Contact:

Instrumente de accesibilitate

Mărime text