Comunicate de presa
Informații utile pentru românii din DIASPORA
Acte de Identitate
Având în vedere trecerea la nivelul întregii țări la Cartea de identitate electronică (CEI), vă informăm următoarele:
➔ Nu se mai eliberează acte de identitate model vechi - 1997.
➔ Cererile pentru Cartea electronică de identitate se depun pe bază de programare online.
➔ După depunerea cererii, persoana poate verifica online pe hub.mai.gov.ro stadiul soluționării.
➔ Termenul de soluționare pentru CEI este stabilit de către DGEP București și este de minim 10 zile. Nu se pot face audiențe pentru reducerea termenului, deoarece se tipăresc în regim centralizat la Imprimeria Națională București.
➔ CEI nu se eliberează pe bază de procură cel puțin până în luna septembrie 2025.
➔ Pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani, termenul de valabilitate al CEI este de 10 ani.
➔ Cărțile de identitate tip vechi, aflate în termen de valabilitate, rămân valabile inclusiv pentru a călători în străinătate (conform legislației în vigoare).
Persoanele cu rezidența în străinătate pot solicita un Pașaport de cetățean român cu domiciliul în străinătate (CRDS) - nu este nevoie de act de identitate pentru eliberarea pașaportului.
Acte de Stare Civilă
Eliberarea Certificatelor Duplicat, Anexa 18, Extrase Multilingve
NOU !!! Din anul 2025 cererea pentru certificat duplicat / extras sau formular multilingv /Anexa 18 se poate depune la orice primărie/serviciu de stare civilă/SPCLEP din România, INDIFERENT de localitatea în care este întocmit actul de naștere sau are domiciliul solicitantul.
Activitatea de primire cereri pentru duplicate/extrase sau formulare multilingve / Anexa 18 se va face DOAR pe bază de programare online pe siteul dlep - click aici.
Transcriere Certificate/Extrase Eliberate în Străinătate
NOU !!! Din anul 2025 în conformitate cu prevederile ART. 98 ALIN.4 DIN HG 255/2024 cererile de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă (cu excepția redobândirii/dobândirii cetățeniei române) se pot depune la oricare S.P.C.L.E.P. sau primărie din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite, care va transmite dosarul electronic ofiţerului de stare civilă competent.
Depunerea dosarului la Starea Civilă a municipiului Iași se face doar pe bază de programare online.
Înregistrarea Căsătoriei
În momentul confirmării programării online, viitorii soți vor primi o notificare cu privire la data și ora depunerii Declarației de căsătorie.