Informaţii Evidenţa Persoanelor
Informaţii Stare Civilă
Serviciul de Stare Civilă
Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;
Contact:
Serviciul de Evidenţă a Persoanelor
Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu
Contact:
Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi deserveşte 610.000 de locuitori din municipiul Iaşi dar şi din 26 de comune arondate.
Principalele motive în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate au fost expirarea termenului de valabilitate (48%),
645 acte de identitate au fost eliberate, pe bază de procură specială, pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care au obţinut actul de identitate fără a mai veni în ţară.
268 de acte de identitate au fost eliberate persoanelor aflate în detenţie la Penitenciarul Iaşi iar prin intermediul staţiei mobile au fost puse în legalitate 2824 aflate în imposibilitatea de a se deplasa la sediul nostru.
Informații utile
- În cazul expirării termenului de valabilitate cetăţenii pot solicita cu 6 luni înainte eliberarea unui nou act de identitate. În această situaţie, există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărţi de identitate.
- Depunerea cererii se face pe bază de programare online pe siteul DLEP www.dlep-iasi.ro.
- Plata taxei de 7 lei se poate face prin 3 modalități diferite: în numerar la sediul nostru, prin SMS sau cu card bancar direct pe platforma ghiseul.ro.
- În cazul schimbării domiciliului înscris în actul de identitate, titularul are OBLIGAȚIA CA ÎN TERMEN DE 15 ZILE să solicite eliberarea unui alt act de identitate conform noului domiciliu.
- Având în vedere atribuirea denumirii străzilor și numere la case, locuitorii comunelor ARONEANU,BÂRNOVA,CIUREA,GOLĂIEȘTI,HOLBOCA,HORLEŞTI,LEȚCANI,MIROSLAVA, MOVILENI, POPRICANI,REDIU,SCHITU-DUCA,TOMEŞTI,ŢIGĂNAŞI,TRIFEȘTI,ȚUȚORA,VALEA LUPULUI,VICTORIA,VLĂDENI,VOINEȘTI trebuie să prezinte ADEVERINŢĂ de ROL EMISĂ CU CEL MULT 30 DE ZILE ÎNAINTE cu denumirea străzii şi numărul imobilului la care îşi stabilesc domiciliul/reşedinţa (doar dacă din documentele care fac dovada proprietăţii nu rezultă explicit aceste aspecte (sat, denumire stradă, număr).
- Cărţile de identitate emise după împlinirea vârstei de 25 de ani au ca dată de expirare 3.08.2031, termen reglementat de art. 5 al. 1 din REGULAMENTUL (UE) 2019/1157 privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor U.E.
- După depunerea cererii, cetățenii pot verifica pe site stadiul soluționării la adresa https://dlep-iasi.ro/solutionare.html
- Eliberarea actelor de identitate se face la solicitarea cetăţenilor şi nu din oficiu. Astfel, în situaţia intervenirii unor modificări în statutul civil (casătorie, divorţ, schimbare nume pe cale administrativă, etc.), în cazul schimbării domiciliului, a pierderii, furtului actului de identitate sau în alte situaţii reglementate de art. 19 din O.U.G. nr. 97/2005 cetățenii au obligaţia legală de a solicita un nou act de identitate.
- Certificatele de stare civilă PLASTIFIATE ori modificate sau completate fără drept sunt nule în conformitate cu prevederile art.10, alin.(9) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă.
- Dovada adresei de domiciliu/reşedinţă se poate face în baza extrasului de carte funciară (CF) eliberat online emis cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii cererii;
Serviciul de Stare Civilă
Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;
Contact:
Serviciul de Evidenţă a Persoanelor
Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu
Contact: