Comunicate de presa

Procedură depunere cerere viză de reședință (FLOTANT)


Cetăţenii români nu pot avea în acelaşi timp decât un singur domiciliu şi/sau o singură reşedinţă. În cazul în care aceştia deţin mai multe locuinţe, îşi pot stabili domiciliul sau reşedinţa în oricare dintre ele.

Ce este reşedinţa

Reşedinţa persoanei fizice este acolo unde declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu.

Cine poate solicita înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei

Persoana fizică care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară.

ATENȚIE: În cf. cu Instrucțiunile DEPABD București, dacă la adresa solicitată sunt înscrise cel puțin 2 mențiuni de reședință valabile se va proceda la informarea structurii locale a poliției naționale, în vederea efectuării verificărilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanții locuiesc efectiv la adresa declarată.


Cum și unde depun cererea pentru stabilirea reședinței

Pentru înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei în actul de identitate, persoana interesată se adresează serviciului de evidenţă a persoanelor pe raza căruia locuieşte temporar.

Depunerea cererii pentru stabilirea reședinței se face exclusiv pe bază de programare  on-line pe siteul www.dlep-iasi.ro. la secțiunea Programare online evidența persoanelor.

ATENȚIE: Programarea SE FACE DOAR LA BIROUL NR. 9 - special creat pentru VIZE DE REȘEDINȚĂ.


Selectați intervalul dorit și completați formularul de programare on-line.
Veți primi la adresa de e-mail declarată un mesaj cu un link de confirmare, valabil 30 de minute. CONFIRMAREA ESTE OBLIGATORIE pentru finalizarea programării și obținerea numărului unic.

Cererea şi actele necesare se depun, personal, la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din Iulius Mall, etaj 2.

Adresa şi date de contact

  • mun. Iași, Bdul. Tudor Vladimirescu, f.n, jud. Iași; nr. de telefon – 0332.806.160/1.

    Program de lucru cu publicul

 

  • LUNI                –  8:30 – 16:00
  • MARŢI             –  8:30 – 16:00
  • MIERCURI      –   8:30 – 16:00
  • JOI                  – 10:30 – 18:00
  • VINERI            –  8:30 – 14:00


Acte necesare

- cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3, la care anexează următoarele documente:

- actul de identitate în care urmează a se înscrie menţiunea de stabilire a reşedinţei;


- documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie - 
Pentru detalii - click aici


Termenul de soluționare a cererii pentru viza de reședință este de 3 zile lucrătoare dacă nu sunt necesare verificări suplimentare.

Durata pentru care se poate înscrie stabilirea reședinței este de maxim 1 an.

Taxe:
nu se percep


Serviciul de Stare Civilă

Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;

Contact:

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu

Contact: