DLEP_IS Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Iaşi

Comunicate de presa

Venim în toate comunele arondate !#1

Venim în toate comunele arondate !

 

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi va desfăşura în perioada 01.03-29.04.2021  campania PRIORITATE LA IDENTITATE!

Lucrători din cadrul Serviciului nostru se vor deplasa cu staţia mobilă în fiecare din cele 26 de comune arondate în vederea punerii în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor şi stare civilă a locuitorilor din aceste comunităţi.

Campania se adreseză persoanelor care:

 

  • au actul de identitate expirat sau urmează să expire în următoarele 6 luni;
  • au împlinit 14 ani şi nu au act de identitate;
  • au buletin tip vechi şi doresc preschimbarea cu cartea de identitate.
  • au actul de identitate pierdut, furat, deteriorat;
  • şi–au schimbat domiciliul sau au alt număr la casă;
  • s-au căsătorit/au divorţat/schimbat numele şi nu au schimbat actul de identitate;


"Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi întocmeşte acte de identitate pentru locuitorii municipiului Iaşi dar şi pentru persoanele din 26 de comune, în total peste 585.000 de locuitori. Ne vom deplasa cu stația mobilă în toate comunele deservite pentru a prelua cereri pentru un nou act de identitate. În acest fel solicitanţii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze în municipiul Iaşi pentru obţinerea actului de identitate deoarece preluarea cererii, a imaginii şi inclusiv eliberarea noului act de identitate se vor face în comuna de domiciliu. Activitatea se va desfășura cu respectarea condițiilor de distanțare socială și prin această campanie venim în sprijinul cetățenilor din comunele arondate. Reamintim că, în conformitate cu prevederile art. 4 alin (5) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID 19 "Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări". Actele de identitate, emise de autorităţile publice, care au expirat, începând cu data de 01.03.2020, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de urgenţă/alertă,  precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Actul de identitate valabil va fi lăsat în posesia titularului, fapt pentru care la cerere se va reține o copie a acestuia pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate." - Marius-Constantin Bodoga (Director Executiv DLEP Iași)

 

Planificarea comunelor - click aici

Serviciul de Stare Civilă

Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;

Contact:

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu

Contact:

Instrumente de accesibilitate

Mărime text