Serviciul de Stare Civilă
Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;
Contact:
Serviciul de Evidenţă a Persoanelor
Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu
Contact:
Programul de lucru la Serviciul Stare Civilă
în perioada 01 - 05 iunie 2023
Programul de lucru la Serviciul Evidența Persoanelor
în perioada 01 - 05 iunie 2023
Verificați stadiul soluționării
- cartea de identitate -
Modalități de depunere a cererii pentru actul de identitate
În conformitate cu prevederile art.10, alin.(9) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă - republicată "Se interzice modificarea sau completarea fără drept ori plastifierea certificatelor de stare civilă. Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule. Nulitatea se constată de către ofiţerii de stare civilă, funcţionarii din cadrul D.E.P.A.B.D. sau din cadrul serviciilor publice comunitare de evidenţă (...)
05.07.2022
Pentru eficientizarea activității de lucru cu publicul aveți posibilitatea de a verifica online dacă actul de identitate a fost întocmit și puteți veni pentru a-l primi. Pentru accesarea aplicației - click aici ATENȚIE: Căutarea este valabilă doar pentru cartea de identitate sau C.I. provizorie. Procedura: Introduceți CNP-ul Selectați din calendar data depunerii cererii Completați imaginea din codul captcha Apăsați butonul (...)
26.05.2022
Primăria municipiului Iași acordă un premiu în sumă netă de 500 de lei și o diplomă de onoare familiilor ieșene care au împlinit 50 de ani de căsătorie. Premiul se poate acorda o singură dată, după împlinirea vârstei de 50 de ani de căsătorie. 1. Condiții cumulative pentru acordarea premiului - să fi împlinit 50 de ani de căsătorie neîntreruptă la data depunerii cererii; - ambii soți să fie în viață la data depunerii (...)
24.05.2022
Cetăţenii români nu pot avea în acelaşi timp decât un singur domiciliu şi/sau o singură reşedinţă. În cazul în care aceştia deţin mai multe locuinţe, îşi pot stabili domiciliul sau reşedinţa în oricare dintre ele. Ce este reşedinţa Reşedinţa persoanei fizice este acolo unde declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu. Cine poate solicita înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei Persoana (...)
08.04.2022
Ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 105/ 2022 de modificare a Legii nr. 119/1996 privind actele de stare civilă, începând cu data de 2.05.2022, este obligatorie prezentarea chitanței de achitare a taxei prevăzută de Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Iași (conform HCJ nr. 401/2021) pentru soluționarea următoarelor tipuri de cereri : - Schimbare de nume pe cale administrativă – 66 lei - Rectificarea la cerere a unui act de stare (...)
03.05.2022
În cazul oficierii căsătoriilor în alte locaţii de pe raza municipiului Iaşi, în afara sediului Serviciului de Stare Civilă, amenajarea spaţiului şi asigurarea condiţiilor necesare desfăşurării ceremoniei este în atribuţiile viitorilor soţi şi nu a instituţiei noastre. Informații suplimentare - click aici
17.05.2021
Puteţi face dovada adresei de domiciliu / reşedinţă cu extrasul de carte funciară (CF) eliberat online pe siteul ANCPI - click aici pentru eliberarea extrasului Înainte de a solicita extras vă rugăm citiți cu atenție: NOTĂ: Extrasul de carte funciara trebuie sa fie emis cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; Solicitantul actului de identitate/persoana care primeşte în spaţiul (...)
13.09.2021
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Iași eliberează acte de identitate și înscrierea mențiunii de stabilire a reședinței NUMAI PENTRU SOLUȚIONAREA UNOR CAZURI DEOSEBITE (motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni notariale/bancare, alte motive justificate). PROGRAMARE PREALABILĂ LA NUMĂRUL DE TELEFON 0735.531.609 (zilnic (...)
18.01.2021
În scopul simplificării procedurii de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve din străinătate, aplicația de programare online transcrieri a fost updatată, noua interfață fiind user-friendly și intuitivă. Un element de noutate îl constituie obligativitatea atașării unor documente doveditoare (maxim 10MB/document) în vederea prevenirii programărilor neconforme. Noul Regulament de organizare a activității de transcriere a (...)
06.01.2022
Din data de 02.08.2021 în România se vor emite acte de identitate electronice. În primă fază, noile cărţi de identitate vor fi eliberate doar la Cluj-Napoca, în cadrul unui proiect pilot, însă peste câteva luni va fi extins la nivel naţional. În acest moment, la serviciul nostru nu se primesc cereri și nu se eliberează acte de identitate electronice.
02.08.2021
Serviciul de Stare Civilă
Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;
Contact:
Serviciul de Evidenţă a Persoanelor
Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu
Contact: